пн-пт 10-19 RU | UA (097) 211-97-60, (066) 707-18-90
Сміливо набирайте - безкоштовно, з усіх операторів!
КОРЗИНА
ВАШ КОШИК
Товарів: 0
Сума: 0
Оформити замовлення
Перемога за нами!
Все буде Україна!

Як обрати DJ-мікшер

Як обрати DJ-мікшер

Кожен, хто хоч трохи знається на діджейській справі, знає, що основним інструментом діджея є Dj-пульт. Цей пристрій дозволяє звести кілька джерел звуку в один сигнал. Саме завдяки йому ми маємо можливість насолоджуватися все новими і новими композиціями електронної музики.

Навіть для людей, що мають певний досвід в сфері діджеїнгу, не просто вибрати діджейський пульт, так як зі збільшенням умінь в музичній області збільшуються і вимоги до апаратури, на якій ця музика буде створюватися. З'являється потреба в збільшенні набору апаратури: в першу чергу це стосується пульта з більш широкими можливостями. Крім того не варто забувати про важливість функціональності, зручності і особистого комфорту при зведенні пластинок. Згодом кожен DJ формує свої власні вимоги до DJ-мікшера, спираючись при цьому на свої особисті переваги і вміння, зіставляючи це все з особливостями поведінки пульта в роботі.

Перед тим, як перейти безпосередньо до розгляду моделей, хотілося б приділити трохи уваги термінології і пристрою діджейського пульта.

Діджейський пульт Pioneer CDJ-100S

Велика частина недорогих пультів мають всього два-три канали. Кожен канал представляє собою виділену лінію, по якій сигнал з програвача поступає на лінійний вхід і перетвориться згодом всередині пульта, змішуючись з сигналом іншого каналу, або ж зміни відбуваються завдяки еквалізіціі або за допомогою вбудованого ефекту. Крім лінійного входу кожен канал повинен мати вхід Phono для програвача. Від кількості каналів буде залежати, скільки джерел звуку можна підключити, тому придбання багатоканального пульта дозволить діджею розширити поле діяльності для реалізації свого творчого потенціалу. Але варто врахувати, що кількість каналів також відбивається і на вартості апарату, крім того воно займає більше місця на столі і може бути навіть не потрібним зовсім.

Обов'язковою умовою для кожного пульта є наявність виходу на навушники з можливістю поканального прослуховування. Крім майстер-стереовиходу було б дуже незайвим наявність в пульті виходи на монітори, вихід на записуючий пристрій, розриви на петлю ефектів, мікрофонний вхід.

Фейдери, кроссфейдером і потенціометри

Фейдерами називаються регулятори у вигляді "повзунків", які використовуються, в основному, для регулювання загального рівня сигналу на кожному каналі. Вони дозволяють наочно побачити, з якою гучністю який канал звучить. Використовуючи потенціометри (щоб стало зрозуміліше «крутилки»), можна регулювати еквалайзер, сигнал на зовнішній підсилювач Gain, а також коригувати параметри ефектів. Фейдери і потенціометри є невід'ємною частиною будь-якого пульта, не тільки діджейського, тому більшість людей хоча б поверхово, але знайомі з ними.

Але основною деталлю є кроссфейдер. Саме його наявність відрізняє діджейський пульт від звичайного мікшерного пульта. Кросфейдер розташований горизонтально і служить для змішування канальних сигналів. Саме через нього безпосередньо пропускається сигнал в найпростіших пультах, тому після декількох місяців постійного використання кроссфейдер може перестати працювати або почати хрустіти, шуміти і працювати з перебоями.

Але існують і більш прогресивні кроссфейдери. Вони розроблені на основі VCA (VOLTAGE Controlled Amplifier), суть якого полягає в тому, що кроссфейдер управляє сигналом підсилювача і не пропускає звуковий сигнал через себе, тобто забруднення і знос "повзунка" не зроблять поганого впливу на звук. Але навіть при цьому знос і забруднення кроссфейдера будуть негативно впливати на його механічні характеристики, такі як плавність роботи, легкість швидкість тощо.

Ще один тип кроссфейдера - оптичний. Такі кроссфейдери відрізняються своєю зручністю і безшумністю в роботі, вони мають високу чутливість, а також відрізняються високою швидкістю і легкістю ковзання, що для скретча є важливим. Але до «оптики» треба ще пристосуватися: якщо потрібно буде плавно «витіснити» композицію, спочатку це може не вийти. Крім того пульт з таким кроссфейдером не для всіх стилів музики підійде. Є ще один істотний недолік: оптичні кроссфейдери схильні до засмічення лінз і детекторів в умовах дискотек і клубів через постійну зміну вологості і задимленості приміщення, що призводить до поломки механізму.

Магнітні кроссфейдери стали знайомі багатьом завдяки пультам Vestax. За швидкістю і легкістю ці кроссфедери не поступаються оптичним, але на відміну від останніх не схильні до засмічення завдяки тому, що працюють на основі магнітного поля. Ціна пультів з магнітними кроссфейдером досить висока, але, судячи з відгуків, це того варто.

Еквалайзер

Цей пристрій дозволяє працювати з тембром, що має на увазі корекцію звуку по частотах, не змінюючи при цьому тональність, темп і розмір твору. Так як для електронної музики його наявність дуже важлива, на пульті необхідний хоча б двосмуговий еквалайзер. Зміна частот дозволяє дуже вагомо вплинути на твір, при цьому, чим більше смуг на еквалайзері, тим більше можливостей експериментувати. Крім того потрібно враховувати, що акустичні властивості приміщень в клубах і студії абсолютно різні, і виступаючи діджею просто не обійтися без еквалайзера. Тим, хто тільки почав рухатися як диск жокей, варто пам'ятати, що дуже часто власники недорогих клубів, в яких доведеться виступати на початку своєї кар'єри, зовсім не замислюються про акустичні властивості своїх приміщень, обробляючи приміщення підвісними стелями, які дуже неприємно резонують, і як небудь  розташовують танцпол і апаратуру. У таких випадках еквалайзер дозволить помітно поліпшити звук.

Секція еквалайзера в багатьох пультах оснащена функцією з лякаючою назвою Kill, яка дозволяє одним натисканням кнопки «вбити», або зрізати, частоти в смузі.

BPM

BPM (Beat Per Minute) - це кількість бітів (ударів метронома) в хвилину. Всі музичні стилі і всі музичні композиції відрізняються за темпом. У сольфеджіо є розподіл темпів (Ларго, Граве, Адажіо і т.д.), яке відповідає певній кількості ударів метронома. Щоб грамотно, правильно звести треки, потрібно вірно зіставити BPM композицій, щоб уникнути «перебітовки» - дисбалансу між треками. Для цих цілей діджейські пульти оснащуються лічильниками BPM.

Зазвичай такі лічильники мають функції Sync Lock і Beat Assist. Завдяки функції Sync Lock спрощується задача підрахунку BPM через обмеження максимального показника, встановленого за значенням лічильника на момент початку підрахунку. Використання Beat Assist дозволяє задати темп за допомогою кнопки, яка натискається кілька разів в такт.

Є також і автоматичні лічильники. Не дивлячись на те, що різні моделі мають різну будову автоматики, при її активації майже у всіх системах відчувається висока частка фальшивості. Але найкраще навчитися користуватися власним слухом, а не намагатися розібратися з принципом роботи "інтелектуальної" автоматики.

Talk Over

Дослівно Talk Over перекладається як «говорити поверх», простіше кажучи, це функція для мікрофона. Вона знижує рівень основного звуку, виділяючи голос. Активізація найчастіше відбувається через натискання кнопки, але в деяких моделях є автоматичне включення. У пультах, які не мають регулюючого рівня, основний сигнал, як правило, знижується в два рази.

Семплер

Для діджейського пульта семплер - вельми необхідна річ. Він дозволяє записувати невеликі звукові фрагменти, які відтворюються натисненням кнопки, або закільцьовують в режимі LOOP. Тривалість запису варіюється в залежності від моделі пульта, але досить зазвичай 12 секунд для запису і трансляції невеликого фрагмента. Деякі пульти дозволяють прискорювати або сповільнювати програваючий фрагмент, змінюючи або не змінюючи висоту тону. Одним з недоліків семплера в недорогих пультах є відтворення з невеликою затримкою, що ускладнює пуск уривка в потрібний момент. До цієї особливості потрібно або пристосовуватися і звикати, або взагалі не використовувати цю функцію.

Cue

Cue - це функція прослуховування певного каналу або пари каналів. Прослуховування в джіджейській практиці проводиться в основному через навушники.

У різних моделях ця функція реалізована по-різному, тому, докладно розглядаючи той чи інший пульт, можна зустріти такі поняття як PFL і AFL. PFL - Pre Fader Listen - дозволяє прослуховувати сигнал окремого каналу до регуляторів, а AFL - After Fader Listen - після.

Також існує окремий ряд пультів, який має функцію Cue Mixing. Вона дозволяє більш зручно і плавно прослуховувати канали в навушниках. На цю функцію виділяється додатковий кроссфейдер.

Cue Split - це функція, яка дозволяє розділити поканально прослуховування в навушниках: в правий навушник, наприклад, буде йти "майстер", а в лівий - обраний для прослуховування канал.


Ефекти

Сектор ефектів пульта використовується для того, щоб надати музиці виразності і повністю змінити її. Навіть малобюджетні пульти зазвичай мають кілька ефектів, таких як реверберація (емуляція акустичних властивостей приміщень), дилей (цифрова затримка), шіфтер (підвищення або зниження висоти тону). Для використання в клубах якості вбудованих ефектів досить, але все ж спектр налаштувань навіть на професійних пультах дуже низький, в іншому випадку кількість рукояток і перемикачів істотно збільшилася б. Набагато раціональніше придбати пульти з виходом на ланцюг ефектів і під'єднати в цей ланцюг рекові або невеликі настільні ефекти. Таке рішення допоможе істотно поліпшити якість звучання і збільшити палітру забарвлень звуку.

Індикація і світло

Чим більше світлодіодів, екранів і індикаторів, тим більше інформації для діджея. Ця інформація суттєво допомагає в роботі і дає знати про можливі помилки, тому чим більше кількість індикаторів на консолі, тим краще. Тим більше це необхідно в умовах недостатнього освітлення клубу, де не завжди можна розгледіти, на який кут повернутий потенціометр, або в якому становищі знаходиться фейдер.

Багато пультів мають гніздо для лампи підсвічування, що є їх великою перевагою. Лампа використовується стандартна, типу "Goose". Вони широко використовуються звукорежисерами і операторами. Згодом можна настільки звикнути до пульта, що пропадає особлива потреба в лампі, але, все ж, включаючи лампу на кілька секунд для зміни пластинки або диска, можна назавжди позбутися від неприємних помилок і ситуацій.

Якщо ви тільки стали на шлях вдосконалення в мистецтві діджеїнгу, для вас немає сенсу купувати дорогі пульти з безліччю регулювань і ефектів. Через якийсь час може ці «навороти» вам і стануть в нагоді, але беручи до уваги скромний стартовий капітал початківців діджеїв, більш розумно буде зосередити основну суму на покупку програвача, навушниках і комутації. 

Автор:
Опубликовано: HitOnline.ua