пн-пт 10-19 RU | UA (097) 211-97-60, (066) 707-18-90
Сміливо набирайте - безкоштовно, з усіх операторів!
КОРЗИНА
ВАШ КОШИК
Товарів: 0
Сума: 0
Оформити замовлення
Перемога за нами!
Все буде Україна!

Гітарні підсилювачі потужності

Гітарні підсилювачі потужності

Інструментальними називаються підсилювачі потужності, які використовуються для посилення звуку таких електроінструментів, як синтезатор, акустична гітара, електрогітара або бас-гітара. Виконані такі підсилювачі можуть бути або у вигляді комбіка - комбінованого блоку "підсилювач + акустична система" в одному корпусі, або у вигляді окремого блоку, званого "головою". "Голова" разом з потужною інструментальною акустичною системою - кабінетом утворюють стек.

Головним чином комбіки використовуються для репетицій і виступів в таких невеликих приміщеннях, як будинок, невеликі клуби тощо, тобто там, де буде достатньо невеликого посилення. Головним достоїнством комбіків є їх компактність.

Для великого посилення звуку, наприклад, на великих закритих і відкритих сценах, використовуються стеки. Великою перевагою стека в порівнянні з комбіком є те, що музикант може сам знайти найбільш підходяще для нього поєднання "підсилювач + акустична система", тобто "голова + кабінет". Це означає, що можна вибрати "голову" однієї фірми, а кабінет - інший. Це викликано тим, що головною цінністю інструментальних підсилювачів і акустики є отримання певного характерного звучання, а не просто в якісному відтворенні звучання інструментів як в Hi-Fi апаратури, хоча це теж, безсумнівно, є важливим. Саме з цієї причини гітарні цифрові процесори моделюють звучання різних кабінетів. Але важливо це тільки для електрогітари і бас-гітари, але не для клавішних. Це викликано тим, що звучання електрогітари і бас-гітари залежить як від самого інструменту, так і від підсилювача і кабінету, які відіграють не меншу роль у формуванні характеру звучання. Звучання ж синтезатора визначається тільки звучанням самого інструменту. Тому стеки і не використовується для синтезаторів, так як це просто безглуздо.

 Комбіки

Залежно від того, для роботи з яким видом електроінструментів призначений комбік, буде залежати його частотний діапазон. Так як басовий комбік не повинен відтворювати високі частоти, верхні його робочі частоти обмежуються 5 кГц. Діапазон гітарного підсилювача набагато ширше - від 100 до 10000 Гц. Самим великим діапазоном володіє клавішний комбік - від 20 до 20000 кГц. Пов'язано це з тим, що синтезатор може видавати як дуже низькі, так і дуже високі звуки.

Ще однією важливою відмінністю є схемотехніка зовнішній підсилювач, темброблока і блоку ефектів. У клавішного, гітарного і басового підсилювача відрізняються частоти темброблока. Пов'язано це з тим, що потрібно робити акцент на певному частотному діапазоні і виробляти в ньому "деталізацію". Для бас-гітари - це низькі частоти, для електрогітари - область середніх частот, що ж стосується синтезатора, то для нього - в усьому діапазоні частот.

                                           

                                                   Гітарний комбік

Від клавішного і басового комбіка гітарний принципово відрізняється наявністю в ньому блоку обробки звуку. Пов'язано це з тим, що клавішний і басовий комбіки призначені для роботи з чистим, необробленим звуком, а гітарний комбік працює з перевантаженим звуком завдяки досить великому набору інструментів. Деякі комбіки крім цього оснащені вбудованим процесором ефектів для обробки звуку. Потреби в процесорі ефектів в клавішних і басових комбіків немає, так як вся обробка звуку відбувається безпосередньо в самому синтезаторі, а через обмеженість і специфічність динамічного діапазону бас-гітари його можна обробляти тільки в певних музичних напрямках.

А тепер що стосується вихідного опору і рівня сигналу різних електроінструментів. У синтезатора вихідний опір низький, а рівень сигналу високий, в той час як у електрогітари з пасивною електронікою все навпаки: вихідний опір високий, а рівень сигналу низький. Тому в комбіках часто зустрічається два входи: низькоомний з низькою чутливістю і високоомний з високою чутливістю, завдяки чому до нього можуть підключатися різні електроінструменти. Так як більшість синтезаторів мають стереовихід, клавішний комбік оснащений стереовходом.

Інструментальні акустичні системи

Головним призначенням інструментальних акустичних систем є відтворення звуку від інструментальних підсилювачів потужності. Їх можна розділити на гітарні і басові, які носять назву кабінети.

Кабінет - це інструментальна акустична система великої потужності, зазвичай складається з 4 і більше динаміків, які встановлені в одному корпусі. Наприклад, 4х12 - чотири динаміка з 12-ти дюймовими дифузорами.

                        

                                  Гітарний стек

Робота з кабінетом неможлива без інструментального підсилювача, який встановлюється на верхній кабінет. Саме з цієї причини він отримав назву "голова". Підсилювач і два поставлених один на одного кабінети називаються повним стеком, а підсилювач з одним кабінетом - половинним стеком.

Часто уми початківців музикантів турбує питання, яка ж все-таки різниця між комбіком і стеком однакової потужності? Що більше підійде для репетицій в невеликому приміщенні? Відповідаючи на ці питання потрібно згадати, що гучність звуку визначається чутливістю акустичної системи, тобто звуковим тиском, а не потужністю. Кабінет має набагато більш високий звуковий тиск, ніж комбік. Саме завдяки цьому кабінет буде звучати набагато голосніше при однаковій потужності, що підводиться. Тому для домашніх занять досить буде і комбіка в 15 Вт, для проведення репетицій і виступів з акустичними барабанами в невеликих приміщеннях цілком підійде комбік 50-100 Вт. Придбання стека вимагає серйозних фінансових витрат, так як стек - обладнання, призначене для професійних музикантів.

Автор:
Опубликовано: HitOnline.ua