пн-пт 10-19 RU | UA (097) 211-97-60, (066) 707-18-90
Сміливо набирайте - безкоштовно, з усіх операторів!
КОРЗИНА
ВАШ КОШИК
Товарів: 0
Сума: 0
Оформити замовлення
Перемога за нами!
Все буде Україна!

Будова мікшерного пульта

Будова мікшерного пульта

Основні характеристики мікшерного пульта

Кількість каналів - характеристика, що показує максимальну кількість каналів пульта мікшера. Варто врахувати, що стерео входи - 2 канали, тобто 12-канальний мікшер може мати 12 моно, або 8моно і 2 стерео, або 4 моно і 4 стерео входи. Це дуже важливо. В основному використовуються монофонічні входи. Для клавішного інструмента можна використовувати або 2 канали моно, або 1 канал стерео.

Види входів каналів. Мікшерні пульти в основному мають мікрофонні входи (XLR-роз'єм) і лінійні входи (1/4 "джек). Входи бувають балансними або небалансними. Балансні входи дозволяють зменшити рівень перешкод, тому більшість мікшерів оснащені саме ними. Отже потрібно використовувати" балансні " XLR-шнури.

Регулювання. Недорогі моделі мають встановлені в канали звичайні 3-х смугові еквалайзери або 3-х смугові еквалайзери з напівпараметричною, або перебудовується, серединою. Більш практичним є останній варіант. Пов'язано це з тим, що в цьому випадку є можливість зробити більш тонку корекцію сигналу в середніх частотах. Професійні мікшерні пульти мають можливість здійснювати перебудову частот і управляти шириною смуг пропускання завдяки використанню параметричних еквалайзерів.

Процесор ефектів. Якщо мікшер має вбудований процесор ефектів, це може "оживити" звучання, якщо акустика приміщення не дуже хороша.

Інтерфейс мікшерного пульта

Щоб скласти загальне уявлення про мікшерні пульти, давайте розглянемо деякі елементи їх правління, показаних на малюнку. Всі елементи управління мікшера умовно можна розділити на дві групи: ті, які керують сигналом каналу, і ті, які керують сумарним сигналом (в підгрупах і в головній секції).

Канали моно (стерео). Кожен канал складається з:

- мікрофонного входу - балансний XLR-вхід (мікрофон, комбік)

- лінійного входу - джек 1/4 '(мікрофон, інструментальний шнур і ін.)

- розриву, що виконує функцію напрямки сигналу на зовнішній пристрій обробки і його прийом від цього пристрою назад

- еквалайзера, який використовується для частотної корекції сигналу

- обробки, яка дозволяє підмішати в канальний сигнал (на відміну від розриву, коли в канал повертається весь оброблений сигнал) оброблений сигнал від зовнішнього пристрою обробки або внутрішнього процесора ефектів. За допомогою кнопки PRE / POST (ДО / ПІСЛЯ) дає можливість підмішувати сигнал обробки до або після фейдера (регулятора рівня сигналу каналу). Якщо вибрати режим POST, регулювання рівня сигналу каналу не буде впливати на результуючий сигнал каналу. Вибір режиму PRE означає, що регулювання рівня сигналу каналу буде впливати на сигнал каналу.

- панорами, яка управляє рівнем сигналу, що направляється в загальні лівий і правий канали

- комутації. За допомогою кнопок задається активність і маршрут сигналу: Mute - увімкнути канал, SUB N - направити сигнал в підгрупу N, MAIN L-R - направити сигнал в майстер секцію, SOLO - включити сольне відтворення каналу

- регулятора рівня (фейдера), який визначає рівень сигналу каналу

Підгрупи дають можливість об'єднати канали в групи для спільного управління ними. Наприклад, на ударну установку було виділено 5 каналів. Щоб приглушити звучання всієї барабанної установки, потрібно буде одночасно перемістити 5 фейдерів цих каналів. Щоб спростити цей процес, можна направити сигнали цих каналів в якусь підгрупу, в слідстві чого змінити рівень звучання всієї ударної установки можна буде, перемістивши лише один фейдер даної підгрупи.

Загальне управління. Ця секція зібрала елементи управління сумарним сигналом, контролю сигналів (вихід на навушники і монітори), комутація сигналів від зовнішніх пристроїв обробки сигналів, зовнішнього джерела сигналу (CD-програвач і ін.) І ін. До цієї ж секції відноситься такий що відключається в даному випадку загальний графічний еквалейзера і такий самий в даному випадку вбудований блок цифрових ефектів.

Вибір мікшерного пульта

Щоб вибрати мікшерний пульт, спочатку потрібно визначитися з тим, які завдання він повинен вирішувати, якості звуку та кількості каналів.

Якщо мікшерний пульт потрібен для домашньої студії, але тут слід відштовхуватися від кількості каналів і інтерфейсу.

Залежно від того, які інструменти будуть підключатися, залежить кількість каналів на пульті. При підключенні тільки синтезатора і мікрофона досить і 4 каналів. Якщо ж планується підключення інших інструментів, то слід подумати про мікшер з великою кількістю каналів. Кожен інструмент підключається до свого налаштованого каналу, і не потрібно проводити постійну комутацію. У цьому випадку буде потрібно десь 6 каналів:

- синтезатор - 2 канали

- електрогітара - 1 канал

- бас-гітара - 1 канал

- вокальний мікрофон - 1 канал

- інструментальний мікрофон (наприклад, для акустичної гітари) - 1 канал

При записі краще не використовувати вбудований процесор ефектів. Він більше підходить для пожвавлення звучання при грі в домашніх умовах.

Для звукозапису в домашніх умовах варто розглянути мікшерні пульти з вбудованим USB-інтерфейсом, які можуть інтегруватися з програмним забезпеченням.

Проведення концертів з виступом музичних груп. Для виконання такого завдання потрібен багатоканальний мікшерний пульт. Якщо мова йде про проведення непрофесійних заходів, як, наприклад, в школі, то варто грунтуватися в своєму виборі на співвідношення ціна / якість / кількість каналів.

Автор:
Опубликовано: HitOnline.ua