пн-пт 10-19 RU | UA (097) 211-97-60, (066) 707-18-90
Сміливо набирайте - безкоштовно, з усіх операторів!
КОРЗИНА
ВАШ КОШИК
Товарів: 0
Сума: 0
Оформити замовлення
Перемога за нами!
Все буде Україна!

Огляд студійних моніторів

Огляд студійних моніторів

Запис і обробка звукового матеріалу передбачає багато відповідальних моментів. Одним з таких моментів є акустичний контроль, який дозволяє отримати достовірну інформацію про те, записано на фонограмі, який частотний і динамічний склад звукового сигналу, яке його темброве забарвлення. Саме з цієї причини до акустичної апаратури, що використовується для цілей акустичного контролю, виставляються жорсткі вимоги. Ідеальний випадок передбачає, що електричний сигнал,який надходить на вхід до такої апаратури буде в точності повторюватися акустичним сигналом, який виробляється динаміком.

Багато фірм, які спеціалізуються на виготовленні професійного звукового обладнання, випускають спеціалізовані акустичні системи. Вони називаються студійними моніторами і призначені для акустичного контролю при звукозаписі. Існує величезна різниця між такою апаратурою та побутовою, навіть за умови, що остання виконана за технологією НI-FI або НI-END. Хоч вони і випускаються по одному і тому ж принципу, між ними є істотні відмінності.

Студійні монітори і побутова техніка призначені для різних цілей. Саме цим і обумовлені всі ті численні фактори, які визначають відмінність в технології виготовлення цих двох класів апаратури. У випадку з побутовою апаратурою вона використовується з метою задовольнити естетичні потреби. І зовсім не має значення, на чому ми слухаємо музику, будь то дорогий музичний центр НI-FI або старенький магнітофон \ "Білорусь \", на системі Dolby Surround, сидячи в кінотеатрі, або слухаючи радіо в навушниках - головне, щоб звук був красивим . Не має значення, як він виглядав під час запису на студії, важливий тільки кінцевий результат, який дійде до слухачів: потужні баси або ж соковита середина, хтось вважає за краще, коли в звуці багато високих частот, інший їх терпіти не може. Для кожного стилю музики є відповідні налаштування еквалайзера, яким оснащується побутова апаратура, завдяки йому вони звучать краще.

Але ось зі студійними моніторами ситуація зовсім інша. Як говорилося раніше, вони мають зовсім інше призначення. Їх головне завдання полягає в передачі звукового сигналу в тому вигляді, в якому він є, тобто без будь-яких спотворень. Це потрібно для того, щоб отримати точне і правдиве звучання, яке б відповідало записаної фонограмі. АЧХ (амплітудно-частотна характеристика) має бути якомога рівніше, повністю позбавлена ​​від провалів або піків. Для цього коефіцієнт посилення для всіх відтворюваних частот повинен бути однаковим на всьому діапазоні чутності.
 

Як можна було здогадатися, виготовлення такої акустичної системи - справа не проста. Потрібно дуже точно прорахувати підсилювач, динамік і коробку, в яку це все буде міститися. Крім того якість матеріалів і деталей, з яких це все виготовляється, має бути високим, а параметри повинні володіти дуже маленьким розкидом значень. Саме з цієї причини вартість подібного обладнання теж зростає.

У випадку з побутовою апаратурою така точність і виняткова якість не обов'язкова, адже звук все одно буде прикрашатися еквалайзером. Крім того деякі складові частини акустичної системи проектуються спеціально для того, щоб змінити окрему область звукового спектру, наприклад, баси. З цієї причини якщо підсилювач або динамік будуть змінювати забарвлення сигналу в порівнянні з записом, то нічого страшного не станеться, а вартість такого виробу знизиться, так як немає необхідності вирішувати складні технологічні завдання.
 

З усього вище сказаного можна зробити висновок, що студійні монітори - задоволення дороге, тому й коштують вони набагато більше, ніж побутова апаратура. Але їх значення на студії складно переоцінити. Використовуючи звичайні побутові колонки для звукового контролю на студіях, можна буквально підписати вирок  матеріалу,що випускається,  адже такі колонки не показують реальної звукової картини. Вони видають лише спотворену картину, часто прикрашену. За допомогою іншого обладнання, наприклад, на концертному обладнанні, звучання такої композиції буде зовсім іншим і часто просто неприйнятним. Таку композицію відразу ж забракують, а значить, гроші витрачені в порожню. Ось чому на студійних моніторах не можна економити.

Різновиди моніторів

За потужністю і способу застосування студійні монітори можна розділити на монітори ближнього, середнього і дальнього поля дії.

Монітори ближнього поля дії, як правило, двохсмугові: один динамік відтворює низькі і середні частоти, а другий - високі. У таких моніторах може використовуватися широкосмугове посилення, після чого пасивний поділ частот, який застосовується не часто і тільки в дешевих моделях.

Існують більш вдалі системи, за якістю, чіткістю і чистотою звучання перевершують монітори ближньої дії. У них для кожної смуги застосовується свій окремий підсилювач. Такі підсилювачі широко використовуються серед активних і пасивних моніторів всіх зон дії.

Головною відмінністю активних моніторів є те, що підсилювач вбудований в один корпус з динаміком. У нижньому і середньому цінових діапазонах активні монітори займають лідируючі позиції по співвідношенню ціна / якість в порівнянні з пасивними моніторами, які використовуються з зовнішнім підсилювачем. Підсилювач та гучномовець активних моніторів виробляються однією фірмою, тому вони точно розраховані, спроектовані і узгоджені між собою. Завдяки цьому підвищується якість обробки сигналу, крім того не потрібно витрачати час і сили на підбір підсилювача, як у випадку з пасивними системами. Та й з позицій зручності такий варіант більш виграшний. Але ось за своєю вартістю пасивні монітори становлять серйозну конкуренцію активних моніторів.

 

Активні студійні монітори Adam A7 

Монітори середнього поля дії бувають як двох-, так і трьохсмугові. Якщо вони трьохсмугові, то використовується низькочастотний, середньочастотний і високочастотний динаміки, що дозволяє більш точно відтворити звукову картину. Кожен дифузор відтворює свою частоту, а всі гармоніки, які вносять спотворення, обрізаються фільтрами частот.

Для далекого поля дії використовуються трьохсмугові монітори, які мають найчастіше зовнішні підсилювачі. Вони ніколи не вбудовуються в корпус. Вони мають пристойної потужністю, велика частина якої перетворюється в тепло, тому потрібне серйозне охолодження. Монітори далекого поля дії встановлюються стаціонарно. Дуже часто вони вбудовуються в стіну, що також робить розміщення підсилювача в корпус колонки безглуздим.

 

Застосування моніторів


Триступеневий моніторинг на студії просто необхідний. Кожна лінія має своє призначення. Монітори ближнього поля працюють безпосередньо на звукорежисера. Акустика приміщення не має сильного впливу на їх звучання. Найчастіше вони використовуються для прослуховування звучання запису окремих інструментів при їх обробці, а також для побудови приблизного балансу композиції при зведенні треків. В останньому випадку монітори ближнього поля дії імітують побутові колонки.

Монітори середнього поля вже розташовуються трохи далі від звукорежисера. Їх використовують при обробці запису окремих інструментів, при зведенні, імітуючи, на відміну від моніторів ближнього поля, акустику з великим звуковим тиском. Маючи в розпорядженні трьохсмугові монітори середньої дії, можна отримати більш достовірну інформацію про баланс композиції, ніж при використанні двосмугової системи. Не варто також забувати, що при моніторингу середньої дальності акустика приміщення має вплив на загальне звучання.

 

Focal SM11C трьохполосний активний монітор середнього поля дії 

Моніторинг далекого поля найчастіше використовується при мастерингу і точному зведенні. Ці монітори допомагають отримати достовірну інформацію про баланс композиції, її спектральному і динамічному звуковому складі. При зведенні готового матеріалу сигнал, який подається на колонки, досить багатий і складний, а потужні трьохсмугові далекі монітори комп'ютерів використовують його набагато точніше, ніж двохсмугові монітори ближнього або середнього поля дії. Ще один важливий момент: монітори дальнього поля і акустика приміщення дозволяють почути, як композиція звучатиме в реальності на концертному майданчику або дискотеці.

З усього вище сказаного можна зробити висновок, що тільки за допомогою трьохступінчатого моніторингу можна отримати повний акустичний контроль при виготовленні музичного та мовного матеріалу, завдяки чому записаний вами матеріал  буде однаково добре звучати на будь-якій апаратурі, починаючи з маленької радіомильниці і закінчуючи потужною акустичною системою концертного майданчика.

Автор:
Опубликовано: HitOnline.ua