пн-пт 10-19 RU | UA (097) 211-97-60, (066) 707-18-90
Сміливо набирайте - безкоштовно, з усіх операторів!
КОРЗИНА
ВАШ КОШИК
Товарів: 0
Сума: 0
Оформити замовлення
Перемога за нами!
Все буде Україна!

Порядок гітарних ефектів

Порядок гітарних ефектів

 Розміщення ефектів має дуже велике значення, можна навіть сказати, що місце вирішує все. Порядок ефектів  сигнального ланцюга в великій мірі впливає на якість звучання. Ось простий приклад: якщо ревербератор буде розміщений після хоруса, то на вхід ревербератора надійде вже не вихідний сигнал, а перетворений ефектом хоруса сигнал. Що стосується рекових і підлогових багатофункціональних модулів (гітарних процесорів), то тут порядок підключення вже визначено самим пристроєм, хоча в наш час з'являється все більше і більше моделей процесорів ефектів, які дозволяють змінювати порядок включення модулів. Але ось педалей ефектів, або підлогових перемикачів, цей недолік не торкнувся. Це пов'язано з тим, що вони є повністю незалежними пристроями, які можна включати в сигнальну ланцюг як тільки заманеться. Якщо виконавець знає що і куди потрібно підключати, це буде великим благом для слухачів, в іншому ж випадку, коли музикант підключає ефекти навмання, це буде практично злочином проти глядачів.

Використовуючи багатофункціональні модулі без внутрішньої маршрутизації сигналу, в більшості випадків ефекти слід пов'язувати один з одним за допомогою сполучних кабелів (patch cord). Біда більшості гітаристів в тому, що вони, намагаючись заощадити на кабелях, зазнають великих втрат в якості звуку. Для з'єднання потрібно завжди використовувати кращі сполучні кабелі, які вам по кишені, і підбирати їх потрібно таким чином, щоб довжини вистачало лише для включення ефекту в ланцюг, тобто вона повинна бути мінімальною.

 При розміщенні ефектів  сигнального ланцюга потрібно враховувати принципи їх роботи і підбирати такі варіанти, щоб реалізувати ці принципи. Нижче ми представимо лише кілька порад, які допоможуть вам правильно працювати з ефектами, отримуючи при цьому максимум задоволення і собі, і оточуючим.

Гейнові (в тому числі динамічні) ефекти, а також еквалайзери. Багато музикантів включають ці ефекти в сигнальний ланцюг на самому початку, так як саме вони формують основу звучання. Ці пристрої були розроблені з урахуванням, що до них на вихід буде надходити чистий гітарний сигнал, тому найкраще місце для них - між інструментом і входом підсилювача.

Модулюючі і  адаптовані ефекти. Такі ефекти, як затримка і ревербератор можна спокійно ставити і перед входом в підсилювач, але найкращим рішенням буде розміщення їх на петлі ефектів, за допомогою якої ефекти включаються в сигнальний ланцюг на ділянці після каскадів підсилювача і формування тону, перед каскадом підсилювача потужності. Таке розміщення дозволяє максимально зберегти тонове забарвлення сигналу.

Підлогові педалі ефектів. Розробляючи підлогові перемикачі, конструктори виходять з того, що ці пристрої будуть включені одне за іншим на ділянці між гітарою і підсилювачем. Деяким музикантам здається, що педаль ревербератора набуває кращого звучання, коли вона включена в петлю ефектів. Якщо ви теж так вважаєте, можете використовувати цю конфігурацію, хоча це не є обов'язковою вимогою.

Рекові ефекти. Як правило, ці ефекти використовуються для формування більш гучного, насиченого звучання, ніж підлогові перемикачі. Включення рекових ефектів перед входом в підсилювач може призвести до перевантаження мереж останнього і появі не бажаних спотворень, втрати тону та інших неприємних наслідків. Виходячи з цього, рекові ефекти настійно рекомендується включати тільки в петлю ефектів. Рекові ефекти, розроблені спеціально для гітари, можна включати як перед підсилювачем, так і в петлю ефектів, але при цьому звучання може змінюватися. Купуючи такі ефекти, та й взагалі будь-звукове обладнання, потрібно провести тестування перш, ніж купувати, на своєму підсилювачі або хоча б на моделі зі схожими параметрами.

Майже всі гітарні ефекти мають властивість підвищувати рівень сигналу в сигнальному ланцюзі тому будьте обережні і стежте за тим, щоб входи чутливих до рівня сигналу пристроїв, таких як цифрова затримка, що не були перевантаженими надмірно посиленим сигналом попереднього ефекту. Хоч сам ефект і не постраждає від такого перевантаження, але звучання буде схожим на звук царапаючого скло заліза. Якщо раптом в сигнальному ланцюзі після включення досить великої кількості підлогових перемикачів з'являється занадто великий рівень шуму, потрібно розмістити ближче до кінця ланцюга гейт шумів.

Педалборд

Приладовий щит (pedalboard) є простим способом упорядкування роботи з ефектами. Просту концепцію приладового щита можна змалювати приблизно так: беруться всі потрібні педалі і підлогові перемикачі, а також їх блоки живлення і вмонтовуєте їх на міцному аркуші фанери або пластику. Таке рішення не тільки забезпечить надійне підключення ефектів - таким чином можна захистити їх від випадкового пошкодження. Ще одним позитивним моментом є те, що один раз приділивши час збірці всіх ефектів, в подальшому ви будете витрачати лічені секунди на розгортання сигнального ланцюга і зможете уникнути ситуацій, коли перед самим концертом ви раптом несподівано згадуєте, що забули захопити з собою ваш улюблений девайс.

             Педалборд

В руках знавця педалборд може стати витвором мистецтва, так, наприклад, деякі професіонали створюють приголомшливі цифрові комутатори, що дозволяють активізувати ефекти, розміщені за сценою, перемикатися між підсилювачами тощо. Вам же для початку потрібно озброїтися відповідним шматком фанери, хорошим клеєм і липкою стрічкою. Немає ніяких особливих вимог до конструкції, але вам потрібно буде переконатися, що розмір вашого щита не більш, ніж потрібно, адже в іншому випадку неминучі проблеми з транспортуванням, і не менше, щоб помістилися всі потрібні пристрої. Пам'ятайте, найважливіше - правильно розмістити ефекти на щиті. Тут потрібно врахувати два моменти: по-перше, розташування ефектів має бути якомога більш компактне, щоб ви без проблем могли дістати крайні еффектф, по-друге, між ними має бути достатньо вільного простору, щоб ставлячи / знімаючи один ефект, ви не зачіпали інший.

Ще одним важливим моментом, який варто врахувати, є вільний доступ до батарейок. У більшості випадків гніздо для батарейки знаходиться з тильного боку ефекту, тому вам потрібно буде продумати метод, за допомогою якого ви будете виробляти позикових батарейок вже після прикріплення ефектів на щиті. В цьому випадку краще використовувати липку стрічку для прикріплення ефектів до щита, ніж клей. Але найкращим виходом стане придбання блоків живлення для всіх ефектів, яке не тільки позбавить вас від проблеми зміни розряду батарейок, але і дозволить закріпити ефекти на щиті більш надійно. Знайти потрібний блок живлення не проблема: по-перше, виробники ефектів випускають спеціальні блоки живлення для своїх пристроїв, а по-друге, можна можете знайти універсальні блоки живлення, які підходять до різних ефектів. Головне, щоб обраний вами блок живлення давав необхідний рівень напруги, полярність і силу струму, як того вимагає конкретна модель ефекту. Трапляються ефекти з особливими вимогами до блоку живлення, і такими вимогами не можна нехтувати. Це може привести до порушення роботи сигнального ланцюга, що відіб'ється на звучанні.

Для тих, хто не є любителем домашніх виробів, є хороша новина - можна придбати готовий педалборд. При виборі моделі обов'язково звертайте увагу на те, чи достатньо там місця для розміщення всіх необхідних вам приладів (деякі моделі не дозволяють встановлювати пристрої з нестандартними корпусами), а також на наявність вбудованого блоку живлення. Ще одна порада: якщо ваші ефекти створені різними виробниками, не варто купувати приладовий щит, створений під конкретну модель ефектів.

На педалборді можуть бути використані не тільки для підлоги перемикачі, але і підлогові багатофункціональні модулі ефектів, які спеціально спроектовані таким чином, щоб працювати в якості приладового щита - виконавцю залишається лише включати і вимикати ефекти, торкаючись відповідних органів управління ногою.

І останнє, якщо ви належите до шанувальників рекових ефектів, ви можете використовувати виносний підлоговий контролер, який буде працювати так само, як і приладовий щит. Деякі пристрої мають спеціальні покриття перемикачі, в той час як інші використовують комунікаційний протокол MIDI (Musical Instrument Digital Interface), яким можна керувати за допомогою підлогового перемикача. Використання такого протоколу MIDI дозволить вам активізувати окремі ефекти, вибирати заздалегідь підготовлені їх комбінації, а також керувати окремими параметрами в режимі реального часу. Спочатку робота з MIDI викликає деякі труднощі, але розібравшись в перевагах цього протоколу, ви зможете повністю оцінити всі його можливості.

Автор:
Опубликовано: HitOnline.ua